DESIGN THINKING INSTITUTE
YAPAY ZEKA İNSAN İŞBİRLİĞİ
Takım Çalışması ve İşbirliği:
Bir grup insanın yapay zeka destekli bir tahtayla birlikte çalıştığı bir ofis ortamını hayal edin. Bu, insanların ve yapay zekanın ortak hedeflere ulaşmak için nasıl bir araya gelebileceğini gösterir. Yapay zeka, veri analizi ve otomasyon gibi konularda yardımcı olurken, insanlar yaratıcılık ve problem çözme becerileri ile katkıda bulunur.
Yaratıcı Problem Çözme:
Zorlu bir problem üzerinde çalışan bir grup insan ve yapay zeka sistemini düşünün. Fikir alışverişi yaparak ve farklı bakış açılarını paylaşarak, probleme yaratıcı ve inovatif çözümler bulabilirler. Yapay zeka, olasılıkları keşfetmek ve yeni fikirler üretmek için kullanılabilirken, insanlar problem çözme becerilerini ve deneyimlerini kullanarak en iyi çözümü seçebilirler.
Duygusal Zeka ve Empati:
Yapay zeka sisteminin insan duygularını anladığı ve buna uygun tepkiler verdiği bir ortamı düşünün. Bu, yapay zekanın sadece lojik problemleri çözmede değil, aynı zamanda insanlarla daha iyi iletişim kurmada da önemli bir rol oynayabileceğini gösterir. Yapay zeka, insan duygularını anlayarak ve empati göstererek, insanlarla daha anlamlı ve üretken ilişkiler kurabilir.
Yapay Zeka ile öğrenme ve uygulama yolculuğu Düşünme Araçları ile başlıyor.
KİLİTLER KAPANLAR
ZAMAN KULLANIMI
ALGORİTMALAR
BAŞARILI DENEYİMLER
HIZLANDIRILMIŞ DÜŞÜNCE
PROBLEM STATEMENT
Tasarım sürecindeki ekiplerin odaklanacakları sorunu netleştirmek ve anlamak için kullanılan bir tasarım aracıdır
STAKE HOLDER MAP
Projede etkisi olan ve ilgilenen tüm paydaşları belirlemek, onların güç, ilgi ve etkilerini analiz etmek için kullanılan bir araçtır
BUBBLING
Ortaya çıkan fikirleri, birbiriyle ilişkili anahtar kelimeler, fikirleri gruplamak için kullanılan bir yönetmdir
SPARKS (IDEATION)
Yaratıcı düşünme sürecini teşvik etmek ve fikirlerin serbestçe akmasını sağlamak için kullanılır.
ACTION REPLAY
Proje grubunun geride kalan bir dönemi veya tamamlanan bir projeyi değerlendirmek için kullandığı araçtır.
PROTOTYPING
Prototyping, bir fikrin veya konseptin gerçekleştirilebilir bir şekilde görselleştirilmesi veya fiziksel olarak deneyimlenmesidir
AFFINITY MAP (DEEP DIVE)
Bir problemi analiz ederken, görünen sonuçlarla, kök nedenleri ilişkilendiren bir gösterim biçimidir.
HOPES & FEARS
Bir gruptaki insanların duygularını ortaya çıkarmak için umutlarını ve korkularını anlamak için kullanılan bir araçtır
METAPHOR
Metaphor" (Mecaz), bir tasarım aracı olarak kullanılan bir düşünme ve iletişim tekniğidir
VALUE MAP
Çözümün değer önerisini ve çözüm segmentlerini belirlemek için kullanılan bir araçtır.
BOX THE IDEA
Bir fikri, çözümü veya konsepti daha net ve anlaşılır hale getirmek için kullanılan bir tekniktir
TESTING & ITERATION
Problem paydaşlarının çözümü (ürün veya hizmeti) test ettiği ve geri bildirim sağladığı ve iyileştirmek için tekrar tekrar çalışma döngüsünü kullanma sürecidir.
SOKRATİK SORGULAMA
Bir problemin taraflarının gerçek dünya ortamlarında nasıl davrandığını ve yaşadıkları problemleri, duygularını ve ön gördükleri çareyi anlamak için kullanılan bir tasarım aracıdır.
EMPATHY MAP
Kullanıcıların ihtiyaçlarını ve hislerini anlamak için kullanılan bir araçtır.
USER STORY
Dert sahibinin yaşadıklarını, problemin boyutlarını ve kök nedenlerini kısa bir hikaye formatında ifade etmek için kullanılır.
PRITO GRID
Fikirlerin veya önerilerin etkisini ve gerçekleştirilmesi için gereken çabayı değerlendirmek için kullanılır.
HEROS
Yeni fikirler geliştirirken, beğendiğimiz ürün ve hizmetlerden ilham almayı sağlayan bir araçtır.
PERSONA
Problem muhataplarının duygularını davranışlarını ve ihtiyaçlarını temsil eden kurgusal profiller oluşturmak için kullanılır.
EXPERIENCE MAP
Bir problemin adımlarını, yaşanan deneyimler üzerinden adım adım gösteren bir görsel araçtır.
POINT OF VIEW / Yaratıcı Bakış
Çare arayışını daha net ifade eden bir araçtır.
HMW QUESTIONING
"How Might We" sorusu, tasarım düşüncesi sürecinde problem çözmek ve fikir geliştirmek için kullanılan bir tekniktir.
ASSUMPTION TRAPS